Roel Cremers stelt zich voor

Wat deed je 5 jaar geleden?
Ongeveer 5 jaar geleden heb ik samen met Ramon van de Laar, De Jongens van Boven opgericht. Een fusie tussen twee eenmanszaken. Samen sta je immers sterker. Daarvoor waren we beide al 10 jaar als zelfstandige in de weer. Ramon als freelance developer en ik als freelance vormgever.
 
Wat doe je nu?
Waar we ons in de beginfase van ons bedrijf vooral op het maken van mooie websites hebben gericht, verschuift de focus steeds meer naar het strategisch (online) positioneren van merken. Wij zijn strategen, designers en developers die op basis van onderbuikgevoel, passie voor het vak, kennis en kunde ogenschijnlijk normale dingen omtoveren tot opvallende digitale user experiences die impact creëren bij jou én jouw doelgroep. Of… zoals ons mam zou zeggen: “Vette dingen maken op internet!” 
Het maakt daarbij niet uit hoe groot of klein een merk is. Klein, groot, lokaal, internationaal, gerenommeerd merk of start-up, de visie van het merk is allesbepalend en een unieke op maat gemaakte user experience is de doorslaggevende factor om optimale betrokkenheid en groei te creëren op de lange termijn. 
Dit resulteert altijd nog in het ontwerp en de bouw van een nieuwe website, maar er gaat veel meer onderzoek aan vooraf. We zijn van mening dat een website veel meer is dan een online visitekaartje. Het moet een merk of bedrijf op de kaart zetten, het moet doelgroepen informeren, inspireren en vooral activeren en binden. Een website moet conversies, dus omzet generen. Hij moet impact maken voor het merk en voor de doelgroep van het merk.
Naast De Jongens van Boven zijn we ook druk bezig met de lancering van ons tweede bedrijf: De Supermannen. Deze superhelden zijn gespecialiseerd in het bedenken, ontwerpen en ontwikkelen van serious games en interactieve tentoonstellingen. Stiekem doen De Jongens dit al jaren onder de radar, maar nu is het tijd dat de rest van de wereld dit ook te weten komt.
 
Wat doe je over 5 jaar?
Over een aantal jaren is De Jongens van Boven één van de toonaangevende creatieve interactieve ontwerpbureaus in Zuid-Oost Nederland. Door de juiste strategische partners worden De Jongens full service. We houden daarbij wel de focus op online. Dit is immers dé plek waar je als merk kunt interacteren met je doelgroep.
Hiervoor zijn we druk bezig met de ontwikkeling van een eigen merk methodiek. Een gestroomlijnde manier om samen met onze opdrachtgevers gerichte keuzes te maken die wij vertalen naar aansprekende user experiences. 
De Supermannen hebben over 5 jaar een duidelijke plek in de markt ingenomen en helpen musea en organisaties met het verwonderen en boeien van hun doelgroep. Geen idee is daarbij te groots of te gek.
 
Zakelijke ambities zijn natuurlijk belangrijk, maar ze staan volledig in de schaduw van het persoonlijk geluk en de persoonlijke ontwikkeling. Elke dag opnieuw wil ik me verwonderen en wil ik nieuwe dingen ontdekken, waarbij ik en samen met mijn mooie lieve vrouw en ons heerlijke ventje kan genieten van alles om ons heen.

Comments are closed.