Arko van Bakel: pionier en innovator

De lunchbijeenkomst op 29 oktober is ook dit jaar weer druk bezocht. Meer dan 60 leden hangen op een enigszins  druilerige novemberdag hun jas aan de kapstok van het Restaurant van Roel Linssen, BRL in Venray.

Arko van Brakel – pionier en innovator

In het zaaltje achter het restaurant komen onder het genot van een kopje koffie of thee de gesprekken tussen de leden al snel op gang. De verwachtingen zijn hooggespannen. De spreker van de middag is namelijk niemand minder dan Arko van Brakel, een ras ondernemer die gedreven wordt door vernieuwing en innovatie met een interessante carrière en levensloop. Arko was namelijk een van de oprichters van Euronet Internet. Het eerste bedrijf ter wereld dat internet in een doos deed en in computerwinkels te koop aanbood. Al netwerkend worden de leden  voorzien van heerlijke gerechtjes uit de keuken van BRL.

Vallen en opstaan

Als Arko begint met zijn verhaal wordt al snel duidelijk dat hier niet alleen een innovatief ondernemer staat, maar ook een gepassioneerde spreker, Business Vision Venray hangt aan zijn lippen. Zijn motto is “make work awesome”. Met zelfreflectie kijkt hij terug op een turbulente tijd waarbij de keuzes die er gemaakt werden vaak goed uitpakten en hem naast financieel succes ook een belangrijke positie gaven in de top van de zakenwereld. Echter sommige initiatieven, gedreven vanuit een tomeloze passie voor vernieuwing, pakten minder goed uit. Het opgebouwde kapitaal verdween als sneeuw voor de zon en ook zijn gezondheid kreeg een flinke opdoffer.

Lente, zomer, herfst en winter

Nu jaren later is er veel geleerd en met één belangrijke sheet van de presentatie maakt Arko ons duidelijk dat niet alleen de natuur maar ook activiteiten, bedrijven, personen en eigenlijk bijna alles gekoppeld kan worden aan: lente, zomer, herfst en winter. De zogenaamde S curve. Wat een dynamische bijeenkomst. Een beetje verward maar ook met nieuwe energie nemen we na twee bijzondere uren weer afscheid van elkaar en bedenken wat we met deze nieuwe inzichten kunnen doen in onze eigen organisaties.

Comments are closed.